HTML

Az élet értelmét kutatva

Minden ami épp eszembe jut, megtetszik vagy csak úgy vélem hogy itt a helye. :)

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Friss topikok

  • :): nagyszerű oldala csak nagyszerű embernek lehet.. és nem csak a sorokból lehet sokat tanulni.. =) (2008.11.01. 15:08) Virágok

Linkblog

Jön a világ első karbonnegatív autója

Angel44 2010.04.19. 19:15

Kína egyik vezető autógyártója, a Shanghai Automotive Industry Corp bejelentette, hogy a májusban kezdődő sanghaji világkiállításon bemutatja a világ első karbonnegatív autóját.

Az ígéretek szerint a Ye Zi (a kifejezés magyarul falevelet jelent, és a jármű működési elvére utal) több szén-dioxidot vesz fel a levegőből, mint amennyit termel, így ahelyett, hogy szennyezné a levegőt, minden egyes kilométer megtételével tisztítja azt.

A Ye Zi még nagyon messze van attól, hogy sorozatgyártásba kerüljön, az alkalmazott technológiák kiforratlansága és drágasága miatt ezt 2030-ra teszik a szakértők. Már amelyik egyáltalán elhiszi, hogy a koncepció működőképes, a Wired szakírói például fizikai képtelenségnek titulálták az egész ötletet.

Az autó három forrásból nyeri a tervek szerint az energiát, illetve az üzemanyagot. Az első a tetőn elhelyezett, szuperhatékony napelemtábla (ez az egyik fő oka a húsz év múlva tervezett premiernek: a mai csúcstechnológiához képest még 50 százalékot kellene javulnia a napelemek hatékonyságának, hogy hozzák az autó tervei által megkövetelt szintet). Ez a tábla a növények leveleihez hasonlóan nemcsak a napsugárzást használja fel, de a levegőből folyamatosan vesz fel szén-dioxidot is egy speciális, mikrobákból álló bevonat segítségével.

SAIC-leaf-electric-vehicle-solar-wind

A felvett szén-dioxid aztán a motorban vízzel lép reakcióba, aminek a végeredménye metán, illetve oxigén. Előbbit üzemanyagként tudja használni az autó, ha fogytán a többi forrásból származó energiája, az oxigént pedig simán visszaeregeti kipufogógázként a levegőbe. Ez szintén csak elméletben képes egyelőre az autó meghajtására, mivel az ilyen jellegű technológiák ma még sok problémával küzdenek: túl nehezek, melegszenek, és a szén-dioxid felvétele és átalakítása túl lassan és kis mennyiségben történik.

A harmadik energiaforrást az autó kerekeire szerelt szélkerekek jelentik, amelyek egyrészt a menetszelet használják ki, és nyernek vissza belőle energiát (bár ez logikai bukfencnek tűnik), másrészt az autó álló állapotában gyűjtenek szélenergiát, és töltik a kocsi akkumulátorait.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balint44.blog.hu/api/trackback/id/tr431935144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása